NTA med årskurs 4

Skrivet den av

Efter en hel del experimenterande med olika pulver och vätskor, kunde vi urskilja en halv och en helgalen vetenskapsman…

Vart resten av klassen tog vägen vet vi inte, men efter avslutad sista kemipass med identifiering av olika pulver, dök de slutligen upp för det nya momentet ”Rörelse och konstruktion…”

Eleverna arbetar med begrepp som friktion, luftmotstånd, och tyngdkraft. En av uppgifterna var att skapa ett fordon som kunde frakta ett valfritt objekt minst en meter.

Här har Ida och Elias skapat ett fordon som kan rulla en sliten lärare till fikarummet… 😉

 

Efter fordonskonstruktionen, skulle allt dokumenteras i form av en ritning. Här hjälper Beppe Elias med att likt Marsresorna, göra fikarumsresan till enkelbiljett!

 

Flitiga barn. Vi misstänker att fler elever blivit sugna på att transportera pedagoger till noga utvalda platser…!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *